Friday, May 25, 2012

Nama saya NUR FARRAIN :)

Mase duduk Bangi, i used to have a nickname. MUCHUK. There's a story how i got that nickname. Tapi bukan story yang memalukan and takde kene mengena dengan BO ok. One of my classmate yang mula-mula panggil aku dengan nickname tu. At the end, sume call me by that nickname. Ade yang panggil Muchuk la, Chuk, ade yang panggil Uchuk.

Memang takde sape yang panggil aku Fara time tu. Bile ada orang tanya sape Fara, sume buat muka blur. Fara mane eh? Atiqah Farah ke? Bukan. Farrain. Farrain? Sape tu? Macam pernah dengar je nama tu tapi sape eh? Bengang nya lah aku yang kat sebelah ni kan. Bila bagitau i'm that FARRAIN, dorang buat muka 'owh. Name kau Farrain eh?' Rasa macam nak lempang je muka sekor-sekor. Ada sekali tu, aku call classmate aku nak tanya pasal assignment. Dia tak save number aku, so for sure la dia akan tanya aku sape kan. Bila aku cakap aku FARA, dia kata tak kenal and terus letak phone. Berangin nye aku. Aku try call lagi. Lama gila kot dia nak angkat. Bila angkat, nak marah-marah aku lak. Then aku kata aku MUCHUK, dia boleh cakap, 'la ko ke chuk. cakap la Muchuk. ni ko cakap Fara, mana la aku nak kenal.' ko memang hampeh mat. free-free je ko maki aku kan. Nasib baik aku bukan pendendam. Kalau tak, memang kau tau langit tnggi ke rendah. haha.

Sekarang takde sape yang panggil aku Muchuk except member-member masa dekat Kptm Bangi. Rindu pulak.

Ohh ye, hencek-hubby also used to call me Chuk dulu. And i miss so much the way he call me Chuk. Dia suke panggil meleret-leret. So manja-manja gedik. And tak sangka orang yang i used to go to lepak same-same, gi uptown same-same, gi berjimba-ria same-same, now become MY ARJUNA. Kelakar bila ingat-ingat balik.

Memories. Kadang-kadang buat kita gelak, kadang-kadang buat kita sebak, kadang-kadang buat kita rasa mcam nak sepak-sepak. Eh, tiba-tiba jadi macam pantun pulak. haha






Sampai ketemu lagi,
Wassalam (",)

3 comments:

  1. Anda ditag ;

    http://dewisyifaindehouse.blogspot.com/2012/11/cik-lyeens-giveaway.html

    ReplyDelete
  2. Anda ditag : http://pinkylady687.blogspot.com/2012/12/segmen-suka-tambah-ramai-ramai-by.html

    ReplyDelete
  3. Join sini :

    http://nuratiqahnajihah.blogspot.com/

    ReplyDelete