Monday, January 16, 2012

U know how to make me love you :)

Hari ni keje tak rase macam keje pun. Sebab hari ni banyak dengar ceramah je. Dah macam student pulak aku rase. Just buat semakan sebab data baru tak dapat lagi. So duk melangut je le. Tapi serius best. Tapi tak tau la lama-lama nanti kan. hehe.

Gosh. Pinggang aku sakit gila. Sebab duduk je kot. Argh abaikan. Aku nak cite pasal bertapa SWEETnya my hencek-hubby. Aritu aku excited gile nak apply job kat majlis perbandaran kajang. Tapi bukan yang tukang angkat sampah tu ye. Ape ko ingat asal majlis perbandaran je ade kaitan dengan sampah la? Tolong jangan narrow minded sangat boleh tak. gile poyo kau. haha. Aku apply position as Pembantu Tadbir. Dia nak 12 horang kot. So aku rasa aku memang ada potential sangat-sangat. gile konfiden kan. adeakukisah#

Aku pun dah deal la dengan hencek-hubby. Mintak dia tolong amik kan borang pastu aku siap kan sume document yang diorang nak. Then arini bajet nak gi kajang la bagi kat hencek-hubby. So Selasa dia dah boleh tolong anta kan. Aku punya gelojoh siap suruh Fifi sekali apply. Sekali Fifi mesej tanya tak macam job tu untuk orang Selangor je pulak kan. Pastu aku baca-baca balik, dia tulis warganegara (keutamaan kepada warga Selangor). Damn. Aku terus 'WTF'. Pastu tanya hencek-hubby. Dia cakap memang la u tak baca ke. Hello, i excited sangat sampai tak nampak. Terus down gila. Nak nangis kot. gedikgilakau#

So harini aku gi keje tak bawak la documents yang nak bagi kat hencek-hubby sebab bajet kansel application job tu. Sekali time lunch hencek-hubby cakap dia dah beli borang tu. Aigoo aku tak bawak kot documents tu. So, what happen next? Opkos le makcik kena bebel. Dah salah kan, so diam je la. Takkan la hencek-hubby bebel, aku nak menjawab. Memang mendapat le jawabnye. Dah la kau salah, pastu kau nak lebih-lebih macam bagus. Kang ni makan dia.

So decide anta documents tu Selasa je. Tapi time aku nak balik, hencek-hubby cakap lepas habis kelas dia datang seremban anta borang. Pukul 7 lebih camtu dia called aku suruh tunggu kat terminal one sebab dia nak anta borang tu untuk aku isik and amik all the documents. Dalam pukul 8 dia sampai. Kitorang gi makan tapi dia je pun yang makan then aku isik borang tu. Dia anta aku balik umah amik all the documents. Lepas dah settle sume nya, dia gerak balik Kajang balik. Dia buat aku serba salah gila sebab dah menyusah kan dia. In the same time, rasa terharu gila sebab dia sanggup bersusah payah sampai camtu sekali.

Hencek-hubby banyak support aku in everything i do.Yes, memang mulut dia kadang-kadang or maybe all the time langsi, tapi aku suka. haha. Macam sekarang ni aku tengah carik keja goverment, dia la yang selalu suruh aku bukak laman web tu la ni la, apply tu la ni la. Dia seorang yang sangat memahami, supportive and matured. hencek-hubby selalu cakap aku tak berapa nak dewasa. :( kalau matured yang u maksud kan adalah seperti u, i x nak. Sebab i x nak orang anggap i lebih tua dari usia






B. I sanggup buat apa je untuk u. Sebab i tau i dah banyak susah kan u. U jangan risau. Untuk balas segala kesusah-payahan u untuk i selama dua tahun ni, I berjanji i akan keja kuat-kuat, kumpul duit banyak-banyak. Lepastu kita kahwin ea. Even i kena tanggung u pun i tak kisah asalkan u kahwin dengan i. haha (",)




















Sampai ketemu lagi,
Wassalam.

No comments:

Post a Comment